Bilingualism (International Universities)

A high percentage of graduated students from Nuevo Mundo has successfully completed their tertiary education abroad.

Thanks to the outstanding English level Nuevo Mundo students gain throughout the years, the admission process to attend schools abroad does not pose a challenge to them. Therefore, many students choose to continue their education in an international environment.

Nearly half of our alumni who decided to study abroad chose universities in the United States. However, our students have also selected universities in Europe and Australia.

Un alto porcentaje de estudiantes graduados de Nuevo Mundo completa exitosamente sus estudios universitarios en el exterior.

Gracias al destacado nivel de inglés que los estudiantes obtienen a través de los años, el proceso de admisión para universidades en el exterior no representa un reto. Por lo que muchos estudiantes eligen continuar con su educación en un ambiente internacional.

Cerca de la mitad de estudiantes que deciden estudiar en el exterior eligen universidades en los Estados Unidos. Sin embargo, un considerable número también eligen universidades en Europa y Australia.